![]() |
|
|
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
|
![]() |
#1 |
|
Real Pro
"Everybody knows that a REAL pro uses the RAW format instead of jpeg.
Also to reconsider: 1) A real Pro uses a Mac instead of a PC. 2) Canon or Nikon (definitely not My Little Sony) 3) Spends days behind his Mac instead of taking pictures. 4) Knows film is superior to digital 5) Underexposes to avoid blowing the higlights. The darks can easily be pulled up with PS with no quality loss whatsoever. 6) Never uses flash. Because natural light is ALWAYS better. 7) Knows that for good pictures we need > $ 1000 lenses. 8) Only Full-Frame is the way to go. There's a lot to learn people! ;-)" Stand irgendwann mal auf dpreview...
Sponsored Links | |
|
![]() |
#2 |
|
Obs unbedingt allgemein auf einen Profi (= Berufsfotograf)zutrifft, wage ich zu bezweifeln,
aber auf den typischen "hardcore-forianer" passt das in den meisten Fällen ganz gut glaube ich. PS: Ein echter und richtig guter Profi hat keine zeit zum Pixelzählen weil er zu viele Aufträge hat ![]() Und ich kenne einen Berufsfotografen, der seine Passbilder im Studio mit einer Bridge macht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Themenersteller
|
Pssssscht...
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Themenersteller
|
Profifotograf vor ca. 8 Jahren...
"Everybody knows that a REAL pro uses the RAW format instead of jpeg.
Also to reconsider: 1) A real Pro uses a Mac instead of a PC. 2) Canon or Nikon (definitely not My Little Sony) 3) Spends days behind his Mac instead of taking pictures. 4) Knows film is superior to digital 5) Underexposes to avoid blowing the higlights. The darks can easily be pulled up with PS with no quality loss whatsoever. 6) Never uses flash. Because natural light is ALWAYS better. 7) Knows that for good pictures we need > $ 1000 lenses. 8) Only Full-Frame is the way to go. There's a lot to learn people!"
Sponsored Links | |
|
![]() |
#6 |
|
Der hat auch schon vor 8 Jahren zu den ewig Gestrigen gehört.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ist das der gleiche der heute noch schreibt: "Eine richtige Kamera hat schwarz zu sein!"
![]()
- Video/Timelapse: Harz im März - Nachthimmel Wasserkuppe - Sächsische Schweiz im November - Polarlicht Wasserkuppe - Tromsø im Winter - Schottische Highlands im Herbst Reiseberichte: La Palma - Grönland im Herbst - Polarlichttour Norwegen im November - Vietnam - Nord-Norwegen im Winter |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
[QUOTE=guenter_w;1707698]
1) A real Pro uses a Mac instead of a PC. 2) Canon or Nikon (definitely not My Little Sony) [/QUOTE Shit So werd ich niiiiie einer....Mit dem Sony-Geraffel.... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Moin, moin,
was regt Ihr Euch über den Sony-Seitenhieb auf? Vor acht Jahren hatte Sony weniger DSLR-Modelle auf dem Markt, als sie aktuell Bajonette haben! ![]() Dat Ei
![]() |
#10 | |
|
Zitat:
![]()
![]() |
Sponsored Links | |
|
![]()
|
|
|