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#11 |
Themenersteller
Registriert seit: 09.10.2011
Ort: Region Regensburg
Beiträge: 2.090
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Interessant ist wie die aktuelle Situation von anderen Herstellern gesehen wird. Dpreview hat im Rahmen der Photokina Manager der Photoindustrie interviewt, darunter auch Toshiaki Akagi, Department Manager in Nikon's 1st Designing Department. Da waren aus meiner Sicht zwei sehr interessante Fragen mit dabei.
"How will you approach the next few years? It’s very difficult to say actually, because the market changes so quickly. So even if we believe we should follow a certain strategy a new product might come out from one of our competitors and everything might change. One issue is that people are replacing their cameras less frequently than in the past. People want better products but want to spend less money. So we have to decide what to prioritize. As the DSLR market falters, what is your strategy for mirrorless? The mirrorless market is growing rapidly, thanks to products from manufacturers like Sony. We know that there is a certain body of demand for larger sensors in mirrorless products. Although we already have the 1 inch sensor in the 1 System, we don't want to deny the possibility of future large-sensor mirrorless cameras. So maybe if there is enough demand we may be able to provide another type of mirrorless camera with larger sensors. This is one of the solutions." Hier ist der Link zum Interview http://www.dpreview.com/articles/772...-be-a-solution Trotz einer Modellflut von Nikon in den letzten 12 Monaten (7 DSLR`s, 4 CSC`s, 10 Objektive) ist da eine gewisse Unsicherheit nicht zu überhören. Etwas erschreckend finde ich die Aussage "even if we believe we should follow a certain strategy a new product might come out from one of our competitors and everything might change". Nikon ist doch keine Pommesbude, das ist die Nr. 2 auf dem Markt. Vielleicht sollten sie selbst mal versuchen ein neues Produkt auf den Markt zu bringen das alles verändert. Offenbar hat Sony mit seiner Vorgehensweise nicht alles falsch gemacht. |
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