Zitat:
Zitat von Orbiter1
.......... strengthening customer relationship management (CRM), a main point of CLM,* which focuses on the relationship between the customer and the product. With customer data accumulated over the past 10 years on the approximately 200 million items we have sold, we are setting up a system to effectively use this large amount of data to make timely suggestions to customers in purchasing either new products or replacements or adding lenses. We plan to come up with novel products based on an analysis of this data in the hopes of bringing in new customers.
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Aus meiner "aktiven" Zeit weiß ich, daß so ein Spruch erstmal heißt, daß die "Marketingabteilung" mehr Leut braucht um gezieltes Datamining in den vorhandenen Datenbeständen durchzuführen. Damit CLM erstmal realisiert werden kann. Die Herren in den Führungspositionen bei Nikon denken auch nur in Kopfzahlen. Je mehr Leut, desto wichtiger die Abteilung.
CRM gabs in der Firma, CLM auch. Und die Ziele waren auch ähnlich. Das ging sogar soweit, daß der Kunde darauf aufmerksam gemacht wurden, daß die "Lifetime" einer Komponente zu ende gehen könnte und man über Ersatz/Reparatur/Austausch nachdenken sollte.