Thema: Rate-Thread
Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 06.05.2019, 21:59   #12836
embe

Hallo Dominik
nee, als noch dazu Zugezogener, habe ich das jetzt erst durch Deine Rätselei erfahren.
Das werde ich mir demnächst mal aus der Nähe ansehen.
Knickebein kenne ich nur als Schokoladenosterei-Füllung - aber ob das etwas miteinander zu tun hat?
Aus der 'Literatur' wäre mir höchstens Wilhelm Buschs Rabe Hans Huckebein bekannt.

Eine mögliche Erklärung wäre nach dieser Quelle die Formgebung der Antennen?
...
Telefunken developed, during 1939/40, a system that became known as 'Knickebein' (crooked leg). It consist of an antenna array of, sometimes, huge dimensions. One of the first antenna apparatus was constructed on a large rotatable undercarriage and was mounted on a circular rail track, having a diameter of approx. 90 m! The vertical height was nearly 31 m. The antenna array was crooked in the centre about an angle of 165°, which explains the German word: -Knick(e), and: - bein, the latter stands for leg. The max. range, at an altitude of 6500 m, was up to 500 km. Already, in autumn '39, there were three operational stations under construction.
...

Do what you can, with what you've got, where you are.
Bill Widener, of Widener Valley, Virginia, as quoted by Theodore Roosevelt in 'An Autobiography'
embe ist gerade online   Mit Zitat antworten